Hej Angst


HVAD VIL DET BETYDE FOR DIG, AT OPLEVE EN TYDELIG FORBEDRING I DIT BARNS ANGSTNIVEAU PÅ FÅ UGER?

Få adgang til nemme anvisninger og praktiske redskaber til at dæmpe angst og skabe ro i hverdagen, med mit mini-kursus “HEJ ANGST!”.

Pia-ident2

1. Forældre info

Før du går i gang med mini-kurset, er det vigtigt du læser dette forældre materiale først. Nogle børns angst kan blive tricket blot ved at høre ordet angst, så det er vigtigt du orienterer dig i kurset, før du ser det med dit barn. 

Pia-griber-storm
9:46
Information til forældre og bonusser.

2. Hvad er angst?

I dette modul fortæller jeg om følelsen angst, hvordan den kommer til udtryk i kroppen, hvorfor vi kan mærke angst og hvordan vi godt kan påvirke følelsen når vi lave nemme kropslige øvelser. I bliver her præsenteret for forskellige figurer, som kan være hjælpsomt til at få eksternaliseret følelsen af angst og hvad der kan dæmpe den, så det bliver mere trygt at tale om.

Hej angst 1
12:01
Hvad nu hvis angsten er en kær Gorilla?

3. Skal du puste, spænde eller fortælle?

I dette modul øver vi sammen de forskellige værktøjer til at dæmpe angsten. Der er ikke en der virker bedre end de andre, det er helt individuelt, hvad kroppen finder ro med. 

Det er min erfaring, at de børn hvor blot det at tale om angst tricker angsten, har allermest gavn af øvelsen med SanseSigurd. Så her vil jeg anbefale kun at lave denne med barnet, indtil barnet har egen erfaring med at mærke den kropslige ro, og tillid til at kunne dæmpe angsten.

Hej angst 2
23:01
På med detektiv hatten og find ud af hvad der virker.

4. Når kære GorillaKaj misforstår situationen og bare gerne vil passe på dig.

Denne lektion handler om kropsbevidsthed. At lære at være opmærksom på, hvad der foregår i kroppen, kan både hjælpe til at hive værktøjerne frem inden angsten går helt bananas og få dæmpet den, men det kan også hjælpe til at lægge mærke til alle de rare følelser, som vi også kan mærke i kroppen, og nyde dem bevidst! Det er meget nemmere at genkalde sig de rare fornemmelser, når vi er bevidste om dem. Det er en kropslig læring, som kun kan erfares og læres med kroppen, derfor er det vigtigt at lave en øvelse hver dag. 

Hej angst 3
8:22
Find ud af hvornår du har brug for at dæmpe angst og hvordan du opdager det i tide.